Rat Forum banner

1 - 6 of 6 Posts

·
Registered
Joined
·
197 Posts
Discussion Starter #1
Hmmm the photo album thing isnt letting me upload my pics.... so I guess for now ill just post my pics of Alyssa....

Alyssa's so cute!!!! just look at that face!
http://i162.photobucket.com/albums/t270/Alyssa_Rat/006.jpg

Its hard to take pics of Alyssa... she wont sit still for a sec!
http://i162.photobucket.com/albums/t270/Alyssa_Rat/003.jpg

Alyssa was trying to hide under Bonnie ((my dog))....
http://i162.photobucket.com/albums/t270/Alyssa_Rat/004.jpg

Here Bonnie watching Alyssa... what a good "Watch" dog! hehe...
http://i162.photobucket.com/albums/t270/Alyssa_Rat/001.jpg

Well if Alyssa would sit still i'd be able to take a good pic of her... well shes just being a Rat pup, lol.
 

·
Registered
Joined
·
2,755 Posts
the pics are a little hard to see. they're kinda small and slightly pixeled. but from what i can see you have a very cute rat baby. is she a patchwork?

but you can post pics directly here from photobucket. just add


See:


then yu don't have to resize them quite so small though 600x600 makes it easiest for us to view them.
 

·
Registered
Joined
·
197 Posts
Discussion Starter #3
What do you mean by Patchwork?? as in the color design on her.. idk. I went to a Rat Breeder to find out but she just seid that she was an Amarican Blue Dumbo... but i think shes either a Grey Variegated or a Grey Split Cap/Stripe... but idk. Ive always had Berkshires and Hoodies so Alyssas new to me in several ways ((her color and being hairless)). I still love her though!!

Um heres a little better pic of her color patterns ((her head is grey))...
 

·
Registered
Joined
·
2,755 Posts
a patchwork is also known as a double rex. their fur and whiskers are curly but what makes a double rex different then a rex is that the hair is so curly that it will fall out and grow back in leaving your rat looking patchy. they can even go completely bald before their hair grows in again.
 

·
Registered
Joined
·
197 Posts
Discussion Starter #5
Oh i new that... jk, lol umm well yea i guess thats what she is cuz when i got her she only had a little bald spot on her shoulders.. now almost her whole back is bald. I didnt really notice the hair loss till last night.. but im not worried cuz the pet store warned me that that might happen.. but they didnt say what it was called.. grrr, lol

But yea thank you for giving me that info.. i didnt know that. now my next quest is to figure out what the true name of her color is called... any ideas??
 

·
Registered
Joined
·
2,755 Posts
the pictures aren't good enough for me to be able to really tell. sorry
 
1 - 6 of 6 Posts
Top