Dus, ik denk dat dit de situatie is. We hebben een tiener moeder. En misschien heeft ze het te warm.
Ze zal de baby's gaan voeren en dan het hele nest zo inpakken dat je de baby's of iets niet kunt zien, ze waren er behoorlijk in begraven.
Dan zal ze het nest het grootste deel van de dag volledig verlaten, blijkbaar af en toe terugkeren om ze te voeren, maar anders niet in het nest blijven.
Raar gedrag, maar ik gok dat ze misschien niet erg moederlijk is, maar ze houdt ze wel in leven (ze was trouwens helemaal niet defensief over het nest toen ik er dichtbij kwam), of misschien heeft ze het gewoon echt te warm in die kooi.
We dachten eerst dat ze mijten hadden toen we ze kregen, ze leken allebei zo te jeuken. Maar het ging vanzelf beter, en geen van beiden sliep in de (fleece) hangmatten, maar ging in plaats daarvan plat op de plastic planken liggen ā wat we concludeerden is dat ze misschien gewend waren om in een schuur of garage te leven? Misschien hebben ze een ander soort vacht en hadden ze daarom te warm?
Dus misschien is dat nu het geval ā ze slaapt nu buiten het nest bij de uitgang, niet erin. Wie weet, maar we weten nu dat dit normaal gedrag voor haar lijkt te zijn.
Ik heb trouwens de tweede kooi gekocht ā hij is van redelijk formaat, maar op de lange termijn totaal ongeschikt voor ratten, ten eerste moeten we er iets zwaars op leggen, anders denk ik dat ze het kooppaneel zouden optillen ā maar het is goed om te weten dat ik iets heb voor de jongens ā als die er inderdaad zijn.