Rat Forum banner
41 - 51 of 79 Posts
Discussion starter · #43 ·
Godzijdank is ze terug bij haar baby's. Ze heeft Fort Knox om hen heen gebouwd šŸ˜‚ Ze is er ook weer in geslaagd om met haar vrienden om te gaan 😨 We moesten een nieuw Fort Knox bouwen om te proberen haar binnen te houden waar ze is. Het zijn slimme wezens.

Discussion starter · #44 ·
Ik begrijp waarom de dame zei dat het essentieel is om te controleren of er geen doodgeboren baby's in zitten, maar ik denk niet dat dit goed advies was. Ik heb een helse middag gehad, ik zou me waarschijnlijk niet zoveel zorgen moeten maken, maar zoals ik al zei, ik voel me erg beschermend over de kleine wormpjes, en om te denken... beter er niet aan denken.

Shreddie deed me net lachen, ik gaf haar wat wc-papier en ze sleepte het hele ding naar het nest om het nog wat op te bouwen šŸ˜‚ zag er erg grappig uit.

Ik denk dat ik naar bed ga en morgen opnieuw begin.

Oh jee, het spijt me te horen dat je zo'n zware middag hebt gehad, maar gelukkig lijkt het drama voorbij. Drie baby's is een beheersbaar aantal - je hoeft er in ieder geval geen 20 te plaatsen! Zodra je ze kunt onderscheiden, weet je waarmee je te maken hebt. Ook al ben je er na deze ervaring begrijpelijkerwijs misschien niet happig op om weer in de buurt van de baby's te komen, Shreddie weet nu dat je met de baby's hebt omgegaan en dat ze geen kwaad is aangedaan, dus hopelijk zullen de dingen de volgende keer gemakkelijker zijn. Het is wenselijk om de baby's regelmatig te hanteren om ze eraan te laten wennen, ook al keurt de moeder het misschien af. Dit is echter een kwestie waarop je echt advies nodig hebt van iemand met kweekervaring.

Misschien kun je, als je ze hanteert, een foto maken van hun onderkant - als de foto's duidelijk genoeg zijn, zou het mogelijk moeten zijn om ze op elke leeftijd te onderscheiden.

Discussion starter · #46 ·
Dat dacht ik ook šŸ˜‚ Ze is er zeker weer, en 3 is prima, ik ga er nu een tijdje niet meer in de buurt, dat was meer dan ik aankon. Mijn gedachte is dat het waarschijnlijk prima is als een rattenmama gewend is aan jouw geur, dan ben je tenminste geen bedreiging, en jouw geur op het nest is dat ook niet - maar natuurlijk is shreddie vrijwel onaangeraakt, dus het is anders.

Ik denk niet dat ik daar nog echt heen kan - het probleem is dat ik de kubus moet verplaatsen en het nest moet uit elkaar halen om iets te kunnen zien - kijk naar fort knox šŸ˜‚ ik hoop dat ze daar kunnen ademen - ze zitten eigenlijk in het midden van die kubus - ik hou vooral van de wc-rol decoratie die ze heeft gemaakt, ze heeft het letterlijk om de kubus gewikkeld šŸ˜‚ Ik denk dat het eerlijk is om te zeggen dat ze voor hen zorgt, dus ik ga nu gewoon wachten, misschien zelfs tot ze over een paar weken zelf naar buiten komen. Ik wil het risico gewoon niet nemen totdat ze oud genoeg zijn, zodat als ze ze plotseling afwijst, ze tenminste een kans op overleven hebben.

Ik wou dat het perspex zou aankomen - die kieren aan de onderkant zijn niet goed, maar ik kan er niet veel aan doen om het te versnellen.

De dame des huizes had wat mac and cheese als ontbijt en een half gekookt ei, waar ze van genoot, ze eet ook nog steeds haar voer, en we hebben haar vandaag buiten het nest zien pancaken voordat ze weer naar binnen ging. Ik ga zeggen dat dit misschien normaal gedrag voor haar is - het is tenslotte zowel vermoeiend als misschien een beetje warm daarbinnen?

Wie weet, maar ik ben ZO opgelucht dat ze terug is.

Image

Discussion starter · #47 ·
Ik vrees dat het geen goed nieuws is. Ze brengt uren weg van het nest, en we hebben haar al heel lang niet meer in de buurt van het nest gezien.

Ik heb het gevoel dat ik geen andere keuze heb dan de kittens te controleren, maar ik denk niet dat dit goed nieuws zal zijn. Ik heb om 6 uur naar haar gekeken, en het lijkt er niet op dat ze al bijna 4 uur in de buurt van het nest is geweest.

Discussion starter · #48 ·
Dus - ze was niet teruggegaan. Ik ging de baby's controleren, en nadat ik dat had gedaan, ging ze terug naar het nest.

Dit wordt mijn einde, serieus 😦 Dus, ik heb er één behandeld om de melkband-situatie te controleren. Ik denk dat we een melkband hebben. Ook waren ze lekker warm.

Dus hier ben je - en nee, ik heb ze niet allemaal eruit gehaald, alleen deze kleine. Ik neem aan dat ze allemaal melkbanden hebben, ik neem aan dat dit een melkband is - ze zijn vandaag 5 dagen oud.

Ik moet gaan liggen.

Image

Discussion starter · #49 ·
Dus, ik denk dat dit de situatie is. We hebben een tiener moeder. En misschien heeft ze het te warm.

Ze zal de baby's gaan voeren en dan het hele nest zo inpakken dat je de baby's of iets niet kunt zien, ze waren er behoorlijk in begraven.

Dan zal ze het nest het grootste deel van de dag volledig verlaten, blijkbaar af en toe terugkeren om ze te voeren, maar anders niet in het nest blijven.

Raar gedrag, maar ik gok dat ze misschien niet erg moederlijk is, maar ze houdt ze wel in leven (ze was trouwens helemaal niet defensief over het nest toen ik er dichtbij kwam), of misschien heeft ze het gewoon echt te warm in die kooi.

We dachten eerst dat ze mijten hadden toen we ze kregen, ze leken allebei zo te jeuken. Maar het ging vanzelf beter, en geen van beiden sliep in de (fleece) hangmatten, maar ging in plaats daarvan plat op de plastic planken liggen – wat we concludeerden is dat ze misschien gewend waren om in een schuur of garage te leven? Misschien hebben ze een ander soort vacht en hadden ze daarom te warm?

Dus misschien is dat nu het geval – ze slaapt nu buiten het nest bij de uitgang, niet erin. Wie weet, maar we weten nu dat dit normaal gedrag voor haar lijkt te zijn.

Ik heb trouwens de tweede kooi gekocht – hij is van redelijk formaat, maar op de lange termijn totaal ongeschikt voor ratten, ten eerste moeten we er iets zwaars op leggen, anders denk ik dat ze het kooppaneel zouden optillen – maar het is goed om te weten dat ik iets heb voor de jongens – als die er inderdaad zijn.

Discussion starter · #50 ·
Slechts een korte update - ik ben in gesprek met een fokker die slechts ongeveer 30 minuten van mij vandaan is (poeh!) en praat ook met Woodgreen (het goede doel) wiens gedragstherapeut voor kleine dieren me woensdagochtend zal bellen (hoe geweldig is dat?)

alles is rustig, zij is voor de verandering op het nest wat geruststellend is. Ik houd je op de hoogte!

Dat is fantastisch, ik ben zo blij dat je advies inwint bij de experts. Die baby ziet er op de tweede foto veel groter uit, het is verbazingwekkend hoe snel ze groeien. Inderdaad, met slechts drie kittens zou de moeder genoeg melk moeten hebben om ze goed te voeden, en ze hoeft de kittens niet zo vaak te bezoeken als wanneer ze er een heleboel had die voeding nodig hadden. Het is ook geweldig dat de moeder helemaal niet agressief is, dus met een beetje geluk zal ze je in de loop van de tijd zonder problemen de kittens laten hanteren. Duimen dat het nu een soepele vaart wordt voor jullie allemaal! Beste wensen en houd ons op de hoogte.

41 - 51 of 79 Posts