Rat Forum banner

1 - 20 of 22 Posts

·
Registered
Joined
·
1,589 Posts
Discussion Starter #1
Turns out it WAS an abscess! Yay! I have been doing a hot compress on it for the past week to work it up *thanks for the help Steph* and what do you know! I check it today and it poped on its own! I cleaned it up and im keeping an eye on it to make sure it stays clean and doesnt get infected. He's going to be put on some antibiotics as well. :p I'm so happy he's going to be alright!

Here are some pictures of what it looks like:

When I first noticed it




4-5 days later after doing a hot compress (starting to raise to the surface of the skin)



Today April 16, 2007 Completely drained of all puss and infection! (looks worst here than it does in person)


Hes doing just great! Ill keep updating and posting pictures of the healing process! :)
 

·
Registered
Joined
·
730 Posts
Glad to hear it was just an abcess, and that it's responding well to treatment!

Love his nekkid spot too :p.
 

·
Registered
Joined
·
730 Posts
I bet her loved that :roll:. Though he's a male, so he wouldn't be as squirmy as any of my girls :lol:
 

·
Registered
Joined
·
1,589 Posts
Discussion Starter #5
Acually, he was squirmy as ****. Jays not the type to stay still for very long. Hes alwasy wanting to run around. Now if it was Bob who has the abscess, he would practically lay on his back for you! lol Thats how calm HE is. :D
 

·
Registered
Joined
·
730 Posts
Aw, you should have just told him that if he kept squirming he could have a very bad haircut :p. I've never used an electric razor on the rats, but my boy Tsume used to have a hair follicle that would get plugged so i kept that shaved with a regular razor.
 

·
Registered
Joined
·
82 Posts
That's great that it's just a abcess! i just got a new rattie from our local humane society, his name is Roy, and he's 10 weeks old. i have some pix of him already on other posts, but i'm not here to brag about him--i do actually have a point!! LOL :D

So when i brought him home, i noticed he had a lump right in about the same area as your rat, but a bit lower and it kinda slid around when you touched it. Now, i'm a new rat owner (he's my second), so i'd never seen a lump before, but i heard rats can get tumors. now this was quite a large lump, but Roy seemed fine about. When i took him to the vet to get it checked out, along with a free health exam, the vet said that that was just one of his testicles that hadn't dropped yet!!!! It was sooooo funny. i got all worked up for nothing :D :D :D
 

·
Registered
Joined
·
1,589 Posts
Discussion Starter #9
lmao...free health exam! LUCKY BUM! I had to pay $37 for the vet to walk in the room to tell me to fork over another $50 to have a sample sent to a lab! So I decided to try the hot compress on it and it worked out great!
 

·
Registered
Joined
·
730 Posts
Your vet wouldn't just try to aspirate it? That's really odd.
 

·
Registered
Joined
·
730 Posts
Gee :(. Is he your regular vet? Most of the time they can find out what it is just by feel.
 

·
Registered
Joined
·
1,409 Posts
Most excellent news! Glad he's going to be ok :)
 

·
Registered
Joined
·
1,095 Posts
Looks great! Keep up the daily flushing and he should heal up right away :)
 
1 - 20 of 22 Posts
Top